KLANTinzicht #3 | klein is fijn

Je kent het wel. De (extreme) drukte op onze nationale luchthaven zodra de zomervakantie aanbreekt of heel Nederland hetzelfde weekje vrij heeft.

Dat kun je incalculeren, maar leuk is het niet.

Dat het ook anders kan, ervaar je als je kiest voor een van de kleinere luchthavens die ons land rijk is. Dan wordt het ineens wél leuk.

Want parkeren kan op enkele minuten loopafstand. Inchecken kan rustig 1 uur voor vertrek. De douane ben in je mum van tijd door. Een kwartier taxiën hoeft niet. (En: na de terugreis heb je letterlijk 15 minuten na landing je koffers weer in handen.) Wow!

Los van al die tijdwinst en de relaxte modus waarin je vakantie dan als vanzelf begint, is er nog iets wat opvalt op de kleinere luchthaven, namelijk dit:

  • De medewerker van de kiosk kijkt je echt aan.
  • De douanebeambte heeft zowaar een glimlach.
  • De dame achter de koffiecounter geeft je zomaar een heerlijk stuk koek bij de koffie.
  • En allemaal, echt allemaal, wensen ze je een hele prettige reis!

Beste luchthaven, van welke omvang dan ook. De grootste zijn, daar kun je niks aan doen. Maar als het voelt als klein, dan is dat fijn. Mensen kunnen dat verschil maken. Medewerkers kunnen de klant dat gevoel geven.

KLANTinzicht #3: klein is echt fijn.

Hoe zorg jij voor een GROOTSE klantbelevin g, die toch voelt als klein en persoonlijk? In je service of in het contact met je klant? Als je wel wat tips of ideeën kunt gebruiken, dan plan ik graag een kop koffie met je.

CONTACT

 

Top